6 maart 2016

Patroon testen; Pilou de Pinguin

Ongeveer een week geleden stond er een oproep op Instagram voor het testen van een patroon die een Deense ontwerper zelf had vertaald naar het Engels. 
Dat leek me wel leuk dus ik melde mij aan. Een paar dagen later kreeg ik de uitnodiging om zijn patroon te testen. Leuk! Ik was uitgekozen uit die vele aanmeldingen.
Via de mail kreeg ik het patroon met nog een heel aantal instructies erbij en vol goede moed ging ik aan de slag. 
Binnen één avond had ik al het hoofd en het lijfje af en dat ging prima, op naar het volgende deel, "the hat". Dat ging ook goed alleen lijk ik losser te haken wanneer ik in rijen haak dan wanneer ik in rondes haak. Deze twee delen moeten natuurlijk wel ongeveer gelijk zijn anders passen ze niet goed. Het stukje wat boven de neus zit is dus een stuk losser gehaakt waardoor het iets langer is geworden dan wat het volgens het patroon hoort te zijn. Maar goed, geen ramp.


 Op naar het volgende deel, het jasje (het zwarte gedeelte van het lijfje)
Ook dit wordt in rijen gehaakt en hier kwam ik niet goed uit, ik zat op de helft van het patroon maar al op driekwart van het lijfje, dus het patroon heb niet in zijn geheel gevolgd maar goed gekeken hoe ik dit kon oplossen. Uiteindelijk kwam ik hier ook wel uit.


De vleugels, de neus, de poten en de ogen gingen prima en daarmee kon ik beginnen met alles aan elkaar te naaien. Het enige lastige hiervan vind ik dat je de vleugels door 2 lagen gehaakte delen moet naaien en dat is niet altijd even handig. 
Het is een prima patroon en het resultaat is super leuk, zelf heeft UnkelDesign ze ook in het blauw en roze gemaakt en ook die varianten zijn erg leuk!

  



Fijne zondag!

Groetjes, Jacqueline






9 opmerkingen:

  1. Ah, het is echt een dotje geworden! Jammer dat je hier en daar moest aanpassen, maar dat is je zo te zien goed afgegaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het aanpassen van het patroon hoort bij het testen van het patroon denk ik dan maar ;-)

      Verwijderen
  2. Wat is hij leuk geworden!!! Leuk dat je een patroon mocht testen. Zo te zien is het, op je aanpassingen na, goed gelukt,
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik vond het ook errug leuk om een keer te doen.

      Verwijderen
  3. Schattige pinguïn. Heet herkenbaar dat je met rondhaken en heen en weer haken niet even vast haakt. Soms helpt het om een dunnere haaknaald te gebruiken voor het heen en weer te haken deel.
    Goed dat jij hebt proefgehaakt en jouw ervaringen met de ontwerper kunt delen.
    Het kan helpen om het patroon zo aan te passen dat iedereen in één keer een goede pinguïn kan haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Fijn om te lezen dat het herkenbaar is dat in rijen werken losser haakt dan in rondes. Inderdaad een goede tip om met een kleinere naald te gaan haken, daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt!

      Verwijderen
  4. Wat een cutie!! Doet me denken aan Pingu op tv :-)
    Leuk gemaakt hoor!
    Knap dat je dat patroon hebt willen uittesten, dat zou niks voor mij zijn; ik ben sowieso niet goed in patronen :-)
    Wens je een fijne week,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ja wel een beetje ja! Ieder zo zijn ding, ik vind het altijd knap als mensen zonder patroon kunnen haken ;-)

      Verwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier.