27 juli 2018

3 kolibrie's

Man man man, wat is het warm! Eigenlijk warm al niet meer het juiste woord. 
Nog even volhouden tot het weer afkoelt tot normalere temperaturen, dat kunnen we weer naar buiten, want met dit weer is dat niet te doen!

Gelukkig kost haken niet veel inspanning en is het ook binnen heel goed uit te voeren voor de vertilator ;-)

Zo is alweer de derde kolibrie klaar. Ik had eerder verteld dat ik gevraagd was om 3 kolibrie's te maken maar eigenlijk gaat het om 4 stuks. Ze wilde graag dat een van de kolibrie's een stuk groter wordt dan de overige. Ik heb hiervoor Phildar coton 4 gebruikt met haaknaald 3,5. 


 Ze zijn zo leuk en kleurig bij elkaar!


Dus ondanks dat ik nu al 3 kolibrie's heb gehaakt, zal ik toch nog 1 kolibrie moeten maken. Deze ga ik weer met katoen haken op haaknaald 2,5.

Naast al deze schattige kolibrie's had ik een tijd geleden een ontzettend mooie sjaal gezien waar ik gelijk verliefd op was. Het gaat om de To The Point Scarf van de blog Happy in Red.

Van de week heb ik na lang nadenken het garen besteld en ben ik vandaag, op de warmste dag van het jaar, wellicht van de eeuw, aan de sjaal begonnen! Moet kunnen toch?!


Esther van Happy in Red (de naam zegt het al een beetje) gebruikt vaak rode kleuren in haar haakwerken. Echter Rood is bepaald niet mijn kleur. Ik heb werkelijk niets roods in mijn kast hangen of in mijn huis staan.  Dus heb ik voor deze sjaal gekozen voor de kleuren: 
Robotic, Hip Hop, Disco, Boogie, Twist en Bop.


Het moeilijkste stuk is gelukkig al voorbij, het opzetten van de losse en de eerste toer haken. Nu ik eenmaal aan de gang ben gaat het haken met dit garen best redelijk. Het is voor mij geen werkje dat ik kan haken terwijl ik naar mijn favoriete serie kijk. Daarvoor moet ik toch nog wel te goed opletten waar de haaknaald in gaat.

Ik ben heel benieuwd hoe de kleuren uitpakken en hoe de sjaal er uit komt te zien. 
Nog even doorhaken! :-)

Ik wens iedereen een goed weekend en sterkte met de hitte!

Groetjes, Jacqueline

3 opmerkingen:

  1. De kolibries zijn echt superleuk samen! Je moet nog een grotere familie haken!
    En 'Happy in red' volg ik ook, ongelooflijk veel inspiratie vind ik daar altijd.
    Maar net zoals jij, grijp ik zelden naar rood. Hoewel ik rozerood en oranjerood wel magnifieke kleurtjes vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijke stel kolibries zo bij elkaar. Ik ben benieuwd welke kleuren de vierde kolibrie krijgt.
    Goed idee om kleuren te kiezen die bij jouw eigen kleding passen. Het is een mooie combinatie.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die colibri haakte ik ook al eens, leukerd. En die sjaal wordt echt heel luchtig, haak ze.

    Fijne dag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier.