5 juli 2015

Labels


Het is rond deze tijd 2 jaar geleden dat ik echt verslaafd ben geraakt aan het haken. Het is voor mij een dagelijkse bezigheid geworden. Na het werk even nog een paar toeren aan die ene sjaal werken, nog even die paar toeren om die ene leuke amigurumi af te maken of ik ben gewoon op andere blogs, sites en Pinterest aan het neuzen om inspiratie op te doen (wat eigenlijk alleen maar tegen werkt want daardoor krijg ik zoveel ideeën dat ik mijn eigen ideeën weer naar achteren schuif.)
Maar heel soms, naast het haken, vind ik het ook heerlijk om in onze hobbykamer te zitten en gewoon te gaan knutselen.
Als ik een cadeautje inpak vind ik het leuk om het net eff te pimpen. Als inspiratie heb ik op Pinterest een bord wrapping gemaakt. Hierin staan een leuke, strakke maar ook simpele manieren om een cadeautje in te pakken.Om het nog persoonlijker te maken vind ik het leuk om er een zelfgemaakte label aan te hangen.


Dit keer heb ik mijn labels opgeleukt met kleurtjes. Bij de bouwmarkt, op de verf afdeling, kan je gratis kleur staaltjes krijgen, hieruit kan je met een pons leuke figuurtjes uithalen in allerlei kleuren. 
Door alle kleuren uit één staal te gebruiken is het een mooie pallet aan kleuren en door er bijvoorbeeld een bloem in diezelfde kleurrange op te plakken krijgt het iets chiques.  
 Het enige wat er nog mist is een een tekst als gefeliciteerd, hiervoor zou ik nog wel een leuke stempel willen. Is er iemand die weet waar je een leuke stempels kan kopen?


Nog een leuke lint aan de label en ze zijn klaar voor een volgende cadeautje.

Ook heb ik laatst plastic dieren gekocht en gisteren bij de bouwmarkt spuitverf gekocht. Dit moeten leuke gezellige potjes worden naar het idee van Draad en Praat, maar het probleem is dat ik nog geen potjes hebt ;-) Dus tot die tijd kan ik er nog niks mee. 


Ik kan ook nog even niet verder met mijn cactus want ik kwam erachter dat ik ook rode en zwarte kleur garen nodig heb voor het patroon. Dus dan maar weer iets anders beginnen ;-). Wat al een tijdje op mijn lijst staat is een slinger van vlaggetjes, dit sinds Jip by Jan haar patroon op haar site heeft geplaatst. Maar ja, ook in het boek "Haken en Kleur" staat een hele leuk patroon voor een slinger. Misschien dat ik ze wel allebei ga maken. En ik heb ook al iemand in mijn hoofd die ik daar wel blij mee kan maken. Diegene is pas in oktober jarig dus ik heb nog even. Het lastige komt eerst, de kleuren kiezen en dat is niet altijd even gemakkelijk met zoveel keus. 



Wordt vervolgd...
Groetjes, Jacqueline

2 opmerkingen:

  1. Ik zie het al, jij verveelt je niet. Heerlijk om zo bezig te zijn. Ik zal eens kijken voor adresjes voor stempels. Die moet ik ergens wel hebben. Heb zelf veel gestempeld. Liggen er hier dus ook genoeg.
    Met je slinger kampte het ook wel goed. Garen genoeg, dus genoeg leuke combinaties, denk ik. Heel herkenbaar trouwens.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik hoef me niet te vervelen :-) Ik ben gisteren met de slinger begonnen, erg leuk!
      Potjes heb ik ondertussen ook geregeld dus daar kan ik ook weer mee verder. Het enige wat nog ontbreekt is tijd ;-)

      Verwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier.