17 januari 2015

Flamingo

Het is alweer een tijd geleden dat ik een bericht heb geplaatst en dat komt doordat ik druk bezig ben geweest met de Flamingo uit het boek gehaakte wilde dieren van Vanessa Mooncie. De Flamingo is een erg leuk patroon maar ook zeker een uitdagend patroon, dit omdat je niet alleen in rondes haakt.




Overigens heb ik de veren niet volgens het boek gehaakt want dat kreeg ik simpelweg niet voor elkaar. Ik heb ervoor gekozen om allemaal losse veren te haken en deze met naald en draad netjes vast te zetten. 




Ik vind 'm zelf echt helemaal super geworden, wat vinden jullie ervan?

Ondertussen ben ik weer begonnen met een patroon van Stip & Haak. Ik ga nog een keer Beer Bram maken maar dan nu in de kleur "Jade"

Ik wens iedereen een fijn weekend!
Groetjes, Jacqueline



28 opmerkingen:

  1. Geweldig! Heel toevallig heb ik vanmiddag dit boek gekocht :-)
    Jouw flamingo is mooier dan in het boek!
    Mag ik vragen welk garen je gebruikt hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor dit compliment! Ik heb garen van Catania katoen en Phildar coton 3 door elkaar gebruikt.
      De kleuren van de poten is Catania 256 Raspberry en het lijf heb ik met Phildar 0062 Poudre gemaakt. De veren met verschillende kleuren die ik zo even niet meer weet.
      Succes! Is er een plek waar ik jouw creaties kan bewonderen?

      Verwijderen
  2. Prachtig, heel leuk met die kleurtjes in de veren!
    Groetjes, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik zag op je blog dat je het boek ook hebt, prachtige vos heb je gemaakt!

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel! Die van jou is ook erg mooi! Mooi om te zien dat je met hetzelfde patroon totaal verschillende flamingo's kan maken. En dat is het leuke van handwerk...

      Verwijderen
    2. Klopt, iedereen heeft zijn/haar eigen kleurkeuze en dat is inderdaad erg leuk om te zien!

      Verwijderen
  4. Wat een leuke flamingo. Grappig met die lange poten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, bij toeval kwam ik op je blog terecht. Het is hier gezellig. Je flamingo is erg mooi geworden!! Ik ben er ook mee bezig maar die veren....pfff....die ga ik dus niet volgens het patroon doen. ik krijg het ook biet voor elkaar. Groetjes, Lotte (friemelentinus.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Tja, die veren blijven lastig, zoals ik hierboven al heb aangegeven heb ik alle veren los gehaakt en netjes vastgenaaid maar er zijn vast ook andere manieren. Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat!

      Verwijderen
  6. Hij is idd zeer mooi ikzelf heb ook dat boek en wou er ook eens aan beginnen ook de veren lijken mij idd niet zo evident om te haken maar we zien wel.zo zie ik bij jou dat indien het niet lukt er wel altijd een oplossing is.tof echt heeeeeeel mooi gedaan .Super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Die veren blijven lastig, gewoon doen wat goed voelt.

      Verwijderen
  7. Wat is je flamingo geweldig geworden!!
    Mag ik vragen hoe jij die veren hebt gehaakt? Ik moet alleen die veren nog haken en wat ik ook doe, ik kom er niet uit en ik ben in staat die flamingo door de kamer te gooien ;)

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lola,
      De veren heb ik ook niet volgens het patroon gehaakt, ook ik kreeg dit niet voor elkaar, in plaats daarvan heb ik alle veren los gehaakt en netjes met naald en draad vastgezet en dat gaat prima.
      Succes!

      Verwijderen
  8. Prachtig geworden....ik ben er ook aan begonnen....de veren eerst maar eens geoefend..dit lukt. Ik loop alleen vast bij het hoofd...rij 16 (ik heb een engels patroon ;)) eerst 12 vasten dan draaien en waar moeten dan de volgende 12 vasten?? kunt u mij helpen??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor het compliment. Je werkt bij dit patroon in rijen ipv rondes. Als je hebt gekeerd ga je over dezelfde tour weer terug, enzovoort.
      Succes!

      Verwijderen
    2. Het is gelukt!! Bedankt voor u reactie.

      Verwijderen
    3. Hey! Als ik even mag aanvullen, ik begrijp dit nog niet... dan heb je twee rijtjes van 12 vasten en nog 36 vaste die zogezegd 2 rijtjes achter staan, maar toch staat er dan dat we bij het vormen van de nek verder moeten haken over de resterende 24 steken?
      Groetjes!

      Verwijderen
    4. Dag, dit zal ik even moeten opzoeken in het boek. Echter ik ben nu niet in de gelegenheid om dit te doen, komend weekend ben ik weer thuis en kan ik het patroon bekijken.

      Verwijderen
    5. Hoi! Bedankt voor je reactie, ik vond het ondertussen! Je maakt eigenlijk twee delen door het in h midden dicht te duwen. Eens je h vindt lijkt het plots zo voor de hand liggend :). Groetjes, joke

      Verwijderen
  9. Ik ben ook bezig met de flamingo en zit ook te prutsen met de veren....Tot grote ergernis :-/
    Toen kwam ik al googlend hier terecht: goed idee met de losse veren! Hoeveel lossen heb je gemaakt en hoe (welke steken, hoeveel) heb je ze gemaakt? Hoor t graag, zodat ik er ook mee
    Verder kan. Bedankt! Grt Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Ingrid,
      Het blijft inderdaad lastig, helaas ben ik nu niet thuis en kan ik niet zien hoeveel veren ik gemaakt heb. Komend weekend ben ik er weer en kan ik je antwoorden.

      Verwijderen
  10. Een tip voor de veren die ergens anders vond: op youtube even zoeken naar krokodillensteek of crochet crocodile stitch en dan begrijp je het opeens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi! Hoe heb je de veertjes los gehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier.