1 juni 2015

Taartje

Haken is één van de hobby's waar ik op dit moment de meeste tijd aan besteed maar naast het haken vind ik het ook super leuk om iets lekkers te bakken. Binnenkort is het weer zover en mag ik er weer een jaartje bij op tellen. Gisteren is onze familie op bezoek geweest en daar moest natuurlijk een speciaal taartje voor gemaakt worden. Een van de taarten die al een tijdje op mijn verlanglijstje stond is de regenboogtaart. Het is eigenlijk een hele simpele taart maar doordat de verschillende lagen een andere kleur hebben is het een verrassende en vrolijke taart. De taart is gemaakt van biscuit mix en de kleuren krijg je door kleurstof aan het mix toe te voegen voordat het de oven in gaat. De kleurstof die ik gebruikt heb komt bij de Markhal in Rotterdam vandaan. Dit is een plaats waar je een keer geweest moet zijn, overal kleine tentjes met alles wat lekker is, als je geluk hebt kan je overal wel iets proeven voordat je de inkopen gaat doen. En als je dan uit gewinkeld bent, neem dan iets lekker voor onderweg of om direct op te eten. Het is echt de moeite waard!
Maar goed, terug naar de taart. Ik heb 3 verschillende kleurstoffen gebruikt en 4 biscuits gebakken. De blauwe biscuit heb ik daarna ook nog in 2-en gesneden. In totaal is het dus een 5-lagen taart geworden. De taart is gevuld met een vanille botercrème, jam en een lemoncurd botercrème. De taart is afgesmeerd met een botercrème die ik met de groene kleurstof gekleurd heb.
Aan de onderkant heb ik nog een aantal crushed pistache noten voor de versiering aangebracht.




Van buiten is de taart misschien niet zo bijzonder maar des te mooier van binnen.

Groetjes, Jacqueline

1 opmerking:

  1. Hij ziet er heel leuk uit!!! En hij was vast heerlijk. Alvast gefeliciteerd!!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier.